W dniu dzisiejszym Ministerstwo Finansów opublikowało praktyczny Podręcznik Użytkownika Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych oraz odpowiedzi na 34 najczęściej zadawane pytania.

Oba dokumenty przygotowane zostały przez Izbę Administracji Skarbowej w Bydgoszczy.

Niestety przygotowane dokumenty nie wyjaśniają wszystkich wątpliwości związanych z Centralnym Rejestrem Beneficjentów Rzeczywistych. Podręcznik jest raczej techniczną instrukcją działania rejestru, zaś odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania nierzadko nie dostarczają jednoznacznych wskazówek. Jednakże ze względu na urzędowy charakter wyjaśnień rekomendujemy przejrzenie dokumentów przed zgłoszeniem spółki do rejestru. Dokumenty dostępne są na stronie Ministerstwa Finansów.


Jednocześnie przypominamy, o obowiązku zgłaszania do Rejestru wszystkich spółek zarejestrowanych w KRS po 13.10.2019r. Spółki zarejestrowane przed 13.10.2019 r. mają jeszcze 2 miesiące na zgłoszenie rejestru – termin upływa 13.04.2020 r.

Gdyby mieli Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości związane z uruchomieniem i funkcjonowaniem Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych, zespół Kancelarii Ożóg Tomczykowski pozostaje do Państwa dyspozycji.

Skontaktuj się z nami