Po ponad dwóch miesiącach obowiązywania restrykcji rządowych wdrożonych z powodu pandemii wirusa SARS-CoV-2, pracodawcy zaczynają przygotowywać się na powrót swoich pracowników do zakładów pracy. Szczegółowe zalecenia w sprawie bezpiecznego powrotu do pracy wydała Państwowa Inspekcja Pracy.

Dr Agata Miętek w rozmowie z MarketNews24.pl wyjaśniła, jakie przygotowania powinien poczynić pracodawca w zakładzie pracy, aby zapewnić bezpieczeństwo swoim pracownikom. Odniosła się również do sytuacji, w której pracownik odmawia powrotu do pracy.

– Należy zwrócić uwagę na art. 210 § 1 Kodeksu Pracy, który umożliwia pracownikowi powstrzymywanie się od wykonywania pracy w sytuacji jeżeli warunki pracy nie odpowiadają przepisom BHP i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracownika – mówi dr Agata Miętek z Kancelarii Ożóg Tomczykowski – Gdy po powrocie do pracy pracownik przekona się, że zalecenia PIP zostały wprowadzone tylko teoretycznie, to powinien o tym powiadomić swojego przełożonego. 

Jeżeli warunki pracy nie zostaną dostosowane do wytycznych PIP w trybie pilnym, wówczas pracownik może powiadomić, że nadal będzie pracował zdalnie.

Zapraszamy do obejrzenia całej rozmowy na portalu MarketNews24.pl.

Skontaktuj się z nami