Publikacje
Newsroom / Publikacje / Opodatkowanie akcji marketingowych

Opodatkowanie akcji marketingowych


10.09.2018

Opodatkowanie akcji marketingowych

Ruszyła przedsprzedaż książki "Opodatkowanie akcji marketingowych", wydanej przez wydawnictwo Wolters Kluwer. Współautorami publikacji są Jacek Matarewicz, Lider Praktyki Podatku VAT, Akcyzy i Ceł oraz Michał Majczyna, Doradca Podatkowy w Zespole Podatku VAT, Akcyzy i Cła. 

Książka ma formę przewodnika kompleksowo przedstawiającego najważniejsze zagadnienia podatkowe, z którymi spotykają się krajowe oraz zagraniczne podmioty prowadzące działalność marketingową na polskim rynku. Przeznaczona jest dla doradców podatkowych, księgowych, radców prawnych i adwokatów zajmujących się tematyką prawa podatkowego.

W publikacji omówiono m.in.:

  • pojęcia reklamy i reprezentacji na gruncie podatkowym,
  • loterie promocyjne i konkursy,
  • rozliczanie rabatów, bonów, sprzedaży premiowej i nieodpłatnych wydań,
  • zmianę przepisów karnych w zakresie odpowiedzialności za wystawianie tzw. pustych faktur,
  • najnowsze zmiany w podatkach dochodowych dotyczące prezentowanej problematyki (m.in. zwolnienie z PIT wypłaty nagród w konkursach),
  • nowe regulacje prawne dotyczące opłaty reklamowej oraz ich praktyczną implementację,
  • dokumentowanie wykonania usług marketingowych,
  • opłatę reklamową od tablic i urządzeń reklamowych,
  • podatkowe ujęcie społecznej odpowiedzialności biznesu i sponsoringu,
  • transgraniczne aspekty prowadzenia działalności marketingowej (w tym rozliczenie „podatku u źródła”, importu usług w VAT),
  • najczęściej spotykane problemy branży reklamowej związane z cenami transferowymi, prawem celnym i prawem karnym skarbowym.

Zakupu można dokonać za pośrednictwem strony internetowej wydawnictwa Wolters Kluwer

Elva dressed as a fairy Facebook icon LinkedIn icon