Przekazanie klientom voucherów na usługi, które zostaną realizowane po wznowieniu działalności, może być sposobem na ratowanie biznesu. Przed podjęciem takiego działania przedsiębiorca powinien przeanalizować jego skutki podatkowe.

Epidemia COVID-19 i wynikające z niej ograniczenia mają oczywisty negatywny skutek dla działalności gospodarczej wielu przedsiębiorców. Wymusza również niekonwencjonalne działania, które mają na celu ratowanie biznesu. Jednym z takich działań jest wydawanie voucherów na swoje usługi, które będą mogły być realizowane po kryzysie. Tego typu działanie jest szczególnie popularne w branży turystycznej, hotelarskiej czy gastronomicznej. Również przepisy ustawy z 31 marca br., wprowadzające szczególne rozwiązania związane z zapobieganiem i przeciwdziałaniem COVID-19 ,wskazują wprost możliwość wydania klientowi vouchera w określonych przypadkach jako alternatywę dla zwrotu środków pieniężnych.

Warto przy tym zwrócić uwagę, że w przypadku niektórych branż (organizacji kongresów, wydarzeń sportowych, etc.) ustawa zastrzega możliwość wdrożenia takiego schematu wówczas, gdy rozwiązanie umowy pozostaje w bezpośrednim związku z wybuchem epidemii. Zasada ta ma odpowiednie zastosowanie również w branży…

Całość artykułu mozna przeczytać tutaj.

Skontaktuj się z nami

Wojciech Kotowski

Counsel

E: w.kotowski@tomczykowscy.pl

T: 22 480 81 00, 607 499 189