Przedsiębiorca, który zapłaci nowy podatek od reklam, nie będzie miał możliwości jego odliczenia. Komentarz dr. Jacka Matarewicza, Partnera w Kancelarii Ożóg Tomczykowski, dla Rzeczpospolitej.

2 lutego 2021 r. opublikowany został projekt ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów – projekt ustawy o składkach z tytułu reklamy. Projekt ten przewiduje pobieranie składek z tytułu reklamy konwencjonalnej i reklamy internetowej.

„Niestety, przedsiębiorca, który zapłaci nowy podatek od reklam, nie będzie miał możliwości jego odliczenia. Projekt ustawy wprowadzającej opłatę reklamową zawiera rozwiązanie restrykcyjne dla przedsiębiorców. Kto uiści nową opłatę, nie zaliczy jej do kosztów uzyskania przychodów w podatkach dochodowych.”

Artykuł można przeczytać w drukowanym wydaniu dziennika Rzeczpospolita z dnia 11 lutego 2021 r.

Zapraszamy również do lektury alertu poświęconego podatkowi od reklamy, przygotowanego przez ekspertów Kancelarii Ożóg Tomczykowski – link do alertu oraz do obejrzenia wypowiedzi Patrycji Zdanowicz-Pastuszak, która wyjaśnia kogo obejmie nowa danina – link do filmu na YouTube.