Urzędnicy coraz częściej dzwonią do przedsiębiorców, żeby uzyskać dodatkowe informacje. Czy należy obawiać się takich telefonów? Komentarz dr Jacka Matarewicza, Lidera Praktyki VAT, Akcyzy i Ceł w Kancelarii Ożóg Tomczykowski, Eksperta BCC dla portalu rp.pl.

„Urzędnicy dzwonią do podatników w różnych sprawach, np. by wyjaśnić pomyłkę w deklaracji. Często mają też wątpliwości dotyczące JPK. Zdarza się, że proszą o kopie faktur wykazanych w ewidencji, dokumenty potwierdzające dokonanie płatności czy kopię umowy handlowej z kontrahentem. Proszą również o przesłanie dokumentów e-mailem. Wszystko po to, by przyspieszyć wyjaśnienie sprawy.

Potwierdza to dr Jacek Matarewicz, lider praktyki VAT w Kancelarii Ożóg Tomczykowski. Zaznacza, że są takie sprawy, które można przyspieszyć poprzez udzielenie pewnych informacji urzędnikowi przez telefon. Może to dotyczyć m.in. spraw dotyczących zwrotu podatku, wydania wiążącej informacji stawkowej czy akcyzowej.

– Nie można więc założyć z góry, że taki tryb komunikacji z organem podatkowym powinien być zabroniony – mówi.”

Zapraszamy do lektury całego artykułu na portalu rp.pl.

Skontaktuj się z nami

dr Jacek Matarewicz

Partner I Praktyka VAT, Akcyzy, Cła i Postępowań Podatkowych

Lider Praktyki VAT, Akcyzy, Cła i Postępowań Podatkowych

E: j.matarewicz@tomczykowscy.pl

T: 22 480 81 00, 661 975 552